
We wtorek 10 czerwca odbyło się Szkolne Dyktando w Językach Obcych. Trzyosobowe drużyny z każdej klasy miały okazję sprawdzić znajomość ortografii angielskiej, włoskiej oraz niemieckiej. Uczniowie zmierzyli się z tekstami dotyczącymi sloganów reklamowych i ofert wakacyjnych (język angielski) oraz realiów życia panujących we Włoszech i Niemczech, odczytanymi trzykrotnie przez nauczycieli języków obcych – p. Rafała Kasińskiego, p. Urszulę Gurbę i p. Joanną Kotulę. Dyktanda z pewnością nie należały do najprostszych. A oto wyniki.
Mistrzem ortografii angielskiej została Hania Maj z klasy 3c, włoskiej – Maja Kwaśna również z klasy 3c, zaś niemieckiej – Jakub Pruszczak z klasy 3d. Gratulujemy!
Kolejne miejsca zajęli:
– w dyktandzie w języku angielskim:
II miejsce – Szymon Mazur 3a
III miejsce – Filip Laba 3e, Amelia Tyrańska 1b
– w dyktandzie w języku włoskim:
II miejsce – Natalia Kasprzyk 3a
III miejsce – Patryk Gawin 3d, Hania Oczko 3f
– w dyktandzie w języku niemieckim:
II miejsce – Yevhenii Serdiuk 3e
III miejsce – Julia Kostyra 3b.
W kolejnym dniu, 11 czerwca, miał miejsce Szkolny Konkurs Wiedzy o Włoszech oraz krajach anglo – i niemieckojęzycznych. Trzyosobowe drużyny z każdej klasy musiały zmierzyć się z pytaniami na temat krajów, których języków uczymy się w naszym liceum. Nie było łatwo. Należało wykazać się wiedzą nie tylko na temat geografii czy historii Wielkiej Brytanii, USA, Kanady, Australii, Włoch, Niemiec, Austrii i Szwajcarii, ale również znajomością sztuki, muzyki, literatury, zwyczajów, kuchni, sportu i sławnych postaci pochodzących z tych krajów. Pytania były bardzo zróżnicowane, od pytania o kolor skrzynek pocztowych w Niemczech, przez nazwisko twórcy państwa włoskiego po skład zespołu The Beatles. Uczniowie poradzili sobie znakomicie!
Najlepsza okazała się klasa IIa, która uzyskała 68 punktów, drugie miejsce zajęła drużyna z klasy IIIe (67 punktów), zaś na trzecim uplasowała się klasa IIIa (63 punkty).
Gratulujemy Wam naprawdę dużej wiedzy!
Dziękujemy za tak liczny udział w obu konkursach i wspaniałą atmosferę.