Czy piorunochron przyciąga pioruny,  a może chroni nas, jak sama nazwa wskazuje, przed ich niszczycielskim działaniem? Jakie napięcie występuje w domowej instalacji elektrycznej? Czy wysokie napięcie jest niebezpieczne? Co ma wspólnego ośmiorniczka z polem elektrostatycznym? Jak poprawić fryzurę w krótkim czasie? Czy trzymanie się za ręce boli?             Na te i inne pytania związane z prądem elektrycznym i elektrostatyką uczniowie klasy 2a i 2b naszego liceum  uzyskali odpowiedź podczas warsztatów w Muzeum Elektroniki na ul. Wrocławskiej 8. Po wykładzie i zajęciach praktycznych, w nagrodę przeszliśmy do tematów gier. Dowiedzieliśmy się, jaki wkład w rozwój gier elektronicznych miał polski rynek. Jak działały pierwsze konsole? Czy prawa autorskie w latach 80. i 90. miały jakiekolwiek znaczenie? Gdzie kupowało się gry, a może zgrywało na kasety magnetofonowe? Większość z nas nie zdawała sobie sprawy, jak w przeciągu ostatnich 40 lat zmienił się świat i reguły nim rządzące. Po dawce solidnej wiedzy fizycznej, wspomaganej doświadczeniami, Uczniowie mogli przenieść się na chwilę do czasów PRL-u. Zgromadzone w Muzeum komputery, gry i konsole zostały przetestowane przez licealistów. Na pewno tam wrócimy z uczniami kolejnych klas.

Warsztaty odbyły się 16.02.2023