„Mówić o Mickiewiczu, to znaczy mówić o pięknie, słuszności i prawdzie, to znaczy mówić o sprawiedliwości, której był żołnierzem, o obowiązku, którego był bohaterem, o wolności, której był apostołem i o oswobodzeniu którego jest zwiastunem”.

Hugo – francuski pisarz

Sentymentalnie, poważnie, refleksyjnie, a nawet humorystycznie – tak było podczas czwartkowego spotkania w ramach Projektu Humanistycznego – Adamowe.

Polonez odtańczony przez naszych tegorocznych maturzystów rozpoczął świętowanie.  Sala gimnastyczna, dzięki stylowym dekoracjom – które czasami można oglądać już tylko w muzeach – przypominała salon romantyczny, rodem z Paryża, w którym  Bohater naszego Projektu spędził wiele czasu.

Wszyscy mieliśmy okazję przypomnieć sobie najważniejsze epizody z biografii Mistrza Emocji i Słowa – Adama Mickiewicza dzięki klasie  3c.   Barwna opowieść odkryła interesujące fakty z życia poety, niektóre mało znane i nie zawsze omawiane na lekcjach języka polskiego.

Parada bohaterów romantycznych – to zadanie przygotowane przez klasy drugie. Wszystkie realizacje były niezwykle udane, zaskakujące, wzruszające i nowatorskie.  Mocno wybrzmiała Pieśń Konrada z III cz. Dziadów, której wykonanie przygotowała cała klasa.

Odwiedzili nas też goście z zaświatów – to za sprawą obrzędu dziadów.  Wysłuchaliśmy zwierzeń bohaterów ballad romantycznych, dramatycznego dialogu Aldony z Konradem Wallenrodem. Ksiądz Robak – Jacek Soplica opowiedział o tragicznych wydarzeniach ze swojego życia.

Klasy trzecie, przy akompaniamencie muzyki romantycznej, przeniosły nas w świat wytwornych strojów z epoki romantyzmu.

A potem…. przyszedł czas na to, by zanurzyć się w żywym słowie Mickiewicza dzięki pięknym recytacjom i odczytanym fragmentom tekstów.

Wielki Finał dał możliwość weryfikacji wiedzy – w kahoocie na temat życia i twórczości Mistrza Adama uczestniczyli wszyscy zebrani. Było sporo emocji i zabawy.

Warto dodać, że w ramach Projektu powstały piękne i bardzo oryginalne plakaty, projekty okładek do książek Mickiewicza oraz ilustracje do wybranych tekstów – cieszymy się, że mamy tak dużo talentów. W tygodniu poprzedzającym realizację uczniowie zapoznawali się z terminami dotyczącymi epoki romantyzmu. Wszyscy mogli dowiedzieć się – lub przypomnieć, czym jest np. dzięcielina, ostrowy burzanu, świerzop, oniryzm, mesjanizm, Wielka Emigracja ………

Dziękujemy wszystkim Uczniom za zaangażowanie, za emocje i piękne przeżycia.